Kome je namijenjena i što donosi?

 

Današnja djeca su često orijentirana prema vanjskim faktorima što može dovesti do gubitka orjentacije i ciljeva. Vrlo veliku ulogu u tome igra danas i virtualni svijet koji je djeci sve dostupniji. Prečestim i/ili predugotrajnim korištenjem mogućnosti virtualnog svijeta dovodi djecu u stanje napetosti ili stresa. Rad sa zvukovima pomaže pri stvaranju novih struktura te djeci daje mogućnost opet spoznati i osjećati sebe. Samopouzdanje raste i unutarnje vrijednosti se opet prepoznaju. Zvuk doprinosi opuštanju, kreativnosti, povjerenju, mirnoći.

U integrativnoj zvučnoj pedagogiji koriste se tkz. prirodno zvučni instrumenti koji su jednostavni za korištenje tj. sviranje te otvaraju slušna osjetila koja omogućuju prostor za osluškivanje, spoznavanje i opuštanje. U zvučno pedagoškim jedinicama se uz pomoć: 1. tišine i vježbi spoznaje, 2. vođene zvučne fantazije, 3. igre spoznaje tijela, 4. kreativnog izražavanja te 5. zvučne masaže može spoznati djelotvornu snagu zvukova.

Integrativna zvučna pedagogija je koncept koji se bavi značajem zvukova važnih za razvoj osobnosti. Zvučni pedagog orjentira se prema individualnim potrebama pojedinca, daje djeci prostor, vrijeme i razvija odnos kako bi ponudio i podržao individualni razvojni proces svakog pojedinog djeteta.

Današnja djeca su često orijentirana prema vanjskim faktorima što može dovesti do gubitka orijentacije i ciljeva. Dijete je ponekad izbačeno iz ravnoteže. Rad sa zvukovima može doprinijeti izgradnji novih struktura te može pomoći djetetu ponovno osjećati i spoznati sebe. Zvuk može pomoći pri opuštanju, izgradnji povjerenja te izražavanju i razvoju kreativnosti.

U svijetu koji postaje sve glasniji važno je djetetu pružiti oazu mira. U ugodnoj atmosferi, uz pomoć zvučnih jedinica, djetetu se omogućava eksperimentiranje, osluškivanje, dodirivanje te razumijevanje. U zvučno-pedagoškim jedinicama se djetetu uz pomoć zvučnih instrumenata, vježbi tišine, zvučnih putovanja, improvizacije, pokreta, likovnog izražavanja te zvučne masaže omogućava spoznati snagu zvuka.

Zadatak zvučnog pedagoga je orijentirati se prema individualnim potrebama djeteta te mu omogućiti prostor, vrijeme i stvaranje odnosa u osobnom tempu i ritmu te pratiti i održavati individualni razvojni proces. Cilj integrativne zvučne pedagogije je: jačanje samopouzdanja, spoznavanje opuštenosti, bolje upoznavanje svoga tijela i njegovih potreba, poboljšanje koncentracije, pažnje i izdržljivosti, prepoznavanje svojih i tuđih granica te poštivanje istih.